Jak najszybciej odzyskać swoją figurę po 9mc



Zajście w ciążę przeważnie wiąże się z zyskaniem paru dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, żeby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną wagę warto zadbać już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drakońską dietą. Organizm ciężarnej wymaga nieco więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To położnik może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Największym sprzymierzeńcem kobiety w walce o dawną wagę są regularne przechadzki z dzieckiem. Przyniosą one pożytek zarówno matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra okazja, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną figurę. Co ważne, nie zajmują dużo czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.